Monday, May 12, 2014

Dia tidak jauh. aku tahu.



bulan matahari dibubuh dalam kocek
pelangi bintang disembunyi dalam laci
hati jantung disusun atas pinggan
nyawa jiwa diperaga atas almari.

mimpi sudah habis.
ayam sudah kokok.

bangkit.

#bangkit #fynnjamal


sabar. Allah ingin ajar aku bersabar.
apa itu erti sabar. aku sedang rasai. semai.
apa hadiah dari sabar. aku sedang belajar. menanti.
aku tahu, Allah tidak jauh.

penat. memang penat menunggu doa dikabulkan.
kadang, hingga mengalir air jernih membasahi pipi. memohon padaNya. 
harapan. tinggi melangit. terlalu tinggi.
aku bukan Tuhan. Dia tahu yang terbaik.

doa. sudah tentu. tidak jemu aku berdoa.
Allah dah janji. aku berpegang pada janjiNya.
'Mintalah kepadaKu, nescaya akanKu perkenankan. [Al-Mu'minun :60]
aku harus sabar. nanti pasti Allah perkenankan. cepat atau lambat. sabar. tunggu.
mungkin, aku perlu redha. Allah tidak perkenankan. mungkin ia tidak baik untukku.

kamu. ya, kamu.
doakan aku.

No comments:

Post a Comment