Saturday, July 7, 2012

Leave you in Allah's care ~

Alhamdulillah. Kali kedua membuat projek menulis entry baru pada tengah malam macam ni.

Alhamdulillah. Allah masih memberi kesempatan kepada kami sekeluarga untuk menyambut ulangtahun kelahiran Hasbullah. Begitu pantas masa berlalu. tak percaya. ini lah dua perkataan yang sering kawan-kawan saya cakap.

Hasbullah membesar dihadapan mata mereka. Apatah lagi, kami yang menjaganya. Pejam celik, pejam celik, hari ini genap tiga tahun umur Hasbullah. Alhamdulillah, kami boleh menyayanginya seperti our own family [He is an adopted child, tapi tak pernah anggap macam tu].

Saya kekadang seperti menyayanginya lebih daripada my own anak buah. He is our family bermula dari hari pertama kami mengambilnya. Dah anggap seperti anak sendiri. Kalau orang tanya, saya akan jawab, 'anak saya.' ^^ Saya salah seorang ummi dia. Alhamdulillah, dia ada ramai ummi. Hamdalah.


genap 1 tahun ~


genap 2 tahun ~


Dan.., tahun ini, hasbullah menyambut ulangtahun kelahirannya bergandingan dengan Raihah [anak abang].

Birthday girl [6 julai] and birthday boy [7 julai]

love you both. leave you in Allah's care.
Alhamdulillah. Moga keduanya membesar menjadi insan yang memperjuangkan agama Allah, dapat berbakti kepada family dan masyarakat.

* **

tidak kurang 13 hari lagi kita bakal menyambut ketibaan Ramadhan. Sudah bersediakah kita? 

Yuk, mempersiapkan diri untuk beramal pada bulan yang penuh barakah ini.

Bittaufik wa najah. 

May Allah bless. ^^






No comments:

Post a Comment