Thursday, July 5, 2012

Soul Note ~



hati bila terpaut pada manusia semata
maka mana ruang untuk Allah?

kamu suka dia kerana apa sebenarnya?
benarkah kerana agamanya?
kalau kerana agama, mengapa begini?

jangan dilayan perasaan
tapi jangan disekat fitrah
cuba untuk mengawal fitrah
jangan sampai jadi fitnah
tapi sebenarnya bagaimana?

cinta itu menguatkan, bukan melemahkan
menguatkan tautan hati pada Allah
menguatkan iman
mendekatkan diri pada Allah

itu cinta atas iman
bukan atas nafsu semata

jangan ditanya mengapa aku menyepi
aku pergi mengukuhkan cintaku
dengan menguatkan iman
dengan menjaga batasan

kerana cintaku padamu
cinta kerana Allah
bukan kerana nafsu sahaja

bila aku rindu
bukan kau yang aku cari
tapi aku cari ALLAH

biar engkau tidak membalas cintaku
aku tidak akan kecewa
kerana sebenar-benar cintaku
ialah cinta kepada Penciptamu


# MADE BY HER mrs. N :))

No comments:

Post a Comment